Kako se pripravimo za zimski tek?

posted in: BLOG, Tek | 0
tek pozimi
KAKO SE PRIPRAVIMO ZA TEK V ZIMSKEM ČASU? POMEMBNA JE TUDI PRAVILNA PREHRANA IN HIDRACIJA!

Tek pozimi je lahko čisti užitek, vendar se moramo za zimski tek primerno pripraviti. Kadar tečemo v mrazu, veliko energije porabimo za ogrevanje telesa. Zaradi tega ostane manj energije za sam tek in tukaj moramo biti previdni. Najbolj pomembna so topla oblačila in obutev. Poleg toplih oblačil, moramo zaščititi tudi glavo, roke in dihala.

Preden se odpravimo na zimski tek, moramo zaščititi tudi kožo na obrazu, če pa sije sonce, ne pozabimo na sončna očala. Pozimi običajno opravimo krajše teke, lahko pa tek načrtujemo tako, da lahko gre z nami nekoliko starejši otrok. Čeprav ne bo tekel tako hitro ko mi, se mu prilagodimo in preživimo lep zimski dan s svojim otrokom. 

Tek pozimi 

Če smo resnično vnet tekač, potem bomo tekli tudi pozimi. Vendar moramo biti pri zimskem teku previdni, saj za ogrevanje telesa porabimo veliko energije. Pri teku v mrazu največ toplote izgubljamo preko glave in rok. Zaradi tega moramo pri teku imeti na glavi kapo, če pa so nizke temperature, pa bo zadostoval samo trak čez ušesa in tanke rokavice. Vse pogosteje tekači uporabljajo večnamenske tekaške rutke, ki jih lahko uporabimo kot kapo ali šal, potegnemo pa jo lahko tudi čez usta in tako zaščitimo tudi dihala.

Poleg tega, da zaščitimo glavo in roke, moramo zaščiti tudi kožo na obrazu in rokah, ne pozabimo pa tudi na ustnice. Preden se odpravimo na tek, se po obrazu namažimo z vlažilno kremo, če pa je sončen zimski dan, se zaščitimo tudi s kremo za sončenje.

Za zaščito ustnic uporabimo kremo, ki jo običajno uporabljamo, pomembno je, da nam ustnice ne razpokajo v mrzlem in vetrovnem vremenu. Tudi ustnice lahko namažemo z balzamom, ki vsebuje zaščito pred UV žarki. Pred soncem moramo zaščiti tudi oči, saj je sonce, ki se odbija od snega, izredno škodljivo za oči.

Kako se zaščitimo za zimski tek?

V zimskem času so dnevi krajši in pogosto se zgodi da tečemo v mraku ali celo v temi. Za tek v temi potrebujemo naglavno svetilko, oblačila pa opremimo tudi z odsevniki. Tekaška oblačila imajo običajno že všita odsevna telesa, vendar za varnost dodajmo še kakšen odsevnik, ki ga namestimo na rokave in na hlačnice. Tudi tekaški čevlji imajo vse pogosteje vdelane odsevnike, lahko pa jih na čevlje namestimo tudi sami.

Ko se lotimo zimskega teka, se še posebej dobro ogrejmo. V mrazu potrebuje telo več časa da se ogreje in če tečemo brez da bi se dobro ogreli, je možnost poškodb toliko večja. Pozimi nas lahko pri teku preseneti tudi veter. Če tečemo v vetrovnem vremenu, prvi del poti tečemo proti vetru, ko pa se vračamo, naj nam piha v hrbet. Tako bo tek lažji, poleg tega bomo po teku preznojeni in res ni prijetno če nas zraven še prepiha.

Oblačila za tek pozimi – zimska tekaška obutev in tekaška oblačila

Za zimski tek se moramo tudi primerno obuti. Pozimi moramo pozabiti na lahke tekaške čevlje. Če smo se odločili, da bomo tekli tudi pozimi, potem si moramo kupiti tekaške čevlje, ki so zaščiteni z nepremočljivim materialom, ki tudi odvaja vlago. Zimske tekaške čevlje običajno kupimo eno številko večje, saj obujemo debelejše nogavice, ki nas dodatno grejejo v mrazu.

Pri zimskih tekaških čevljih moramo več pozornosti nameniti tudi podplatom pri čevljih. Izberemo tekaški čevelj, ki ima mehkejšo in bolj oprijemljivo gumo in z bolj globokim  profilom. Če tečemo po snegu, potem bomo mogoče potrebovali čevlje za tek v naravi, ki so primerni tudi za tek po poledenelih površinah. Za tek po ledenih in zasneženih površinah, lahko uporabimo tudi posebne raztegljive dereze, ki so narejene posebej za tekače.

Ko se oblačimo za tek pozimi, vedno upoštevajmo čebulni, plastni način. Oblačila oblecimo v plasteh, najprej aktivno tekaško perilo, ki odvaja vlago in hkrati ohranja toploto. Običajno zadostujeta dve plasti, zgornja plast je namenjena zaščiti pred mrazom in vetrom, Če je resnično mraz, oblečemo še tekaško majico z dolgimi rokavi. Če smo že izkušen tekač, potem že vemo, kako hitro nam postanejo oblačila odveč.

Prehrana in hidracija pri zimskem teku

Čeprav se ne odpravimo na dolg zimski tek, ne pozabimo na zdravo športno prehrano in dovolj tekočine. V mrazu se ne veliko znojimo, a moramo vseeno dovolj piti. Čeprav ne občutimo žeje, je dobro tudi med tekom spijemo malo tekočine. Ko se odpravimo na zimski tek, si za žejo ne pripravimo vode, saj bo že po kratkem času postala neprijetno ledena. Raje si pripravimo termovko ali izoliran bidon in si pripravimo zeliščni čaj. 

Ko zaključimo s tekom, se takoj preoblecimo v topla oblačila. Šele ko bomo v suhih oblačilih, si privoščimo vroč čaj in vroč tuš. Če se kasneje spet odpravimo na mraz, si spet nadenimo kapo, saj smo še vedno ogreti in se lahko prehladimo.

Tek pozimi: